Acasă Blog Tichetele de vacanta, plan strategic

Tichetele de vacanta, plan strategic

540
0
DISTRIBUIȚI

Turismul la motor turat in Romania in acest moment. Pe cea mai mare criza de forta de munca din ultimii multi ani incoace, si totusi la motor turat! Explicatia ? Tichetele de vacanta. Ne-au trebuit 5 ani ca sa reusim sa ne impunem proiectul in fata fiecarui guvern cu care am discutat noi, cateva organizatii reprezentative din turism. Dupa ce am reusit, cu toate blocajele si intarzierile ivite si interpuse, cu toata opozitia si amendamentele care veneau sa impiedice implementarea masurii, mai ales in sectorul bugetar, iata ca ne aflam pe un trend substantial in crestere ca nivel de circulatie si de aplicare reala! Un an 3 foarte clar ca si rezultate, si la munte, si la mare, si in statiunile balneare si in orase turistice …si oriunde in Romania! Vindem in agentie vacante in Romania, in fiecare zi, pe tichete de vacanta! Lacuri de care nu mai auzisem vreodata, catune indepartate, chei si canioane, gurile Dunarii si varsarea ei spre mare, orase istorice, pensiuni din sate de care auzim doar arareori sau niciodata pana acum…dar la care nu mai gasim locuri…hoteluri care isi dezvolta si diversifica serviciile, vile si pensiuni care trec „la alb”, in graba mare, ca sa poata intra in circuitul primirii tichetelor, familii cate isi duc copiii sa descopere Romania, copii care ajung la Vulcanii Noroiosi de la Buzau sau in fantastica Delta Dunarii sau in povestile si legenda Castelului Bran, in excursii organizate la prin scoli, romani care redescopera sau afla de abia acum cat de frumoasa este tara lor si a noastra, cresterea exploziva a biletelor de acces la Delfinarii, Acvarii, Castele, Muzee, Telegondole, parcuri de distractii, Saline, Partii de Ski, atractii , festivaluri, evenimente in toata tara, agenti de turism care reinvata sa vanda destinatii de vacanta prea putin promovate in Romania, forta de munca care incepe sa se perfeectioneze in servicii in turism si de care este nevoie si mult si si mai mult in locatiile turistice, ( iar cererea marita va atrage, pana la urma, cresterea si formarea ofertei!), explozia de fotografii, video-uri si postari cu impresii din „Vacanta in Romania” in mediul online, deci o mai buna si mai solida imagine de destinatie internationala pentru Romania, educarea si schimbarea mentalitatii turistului roman pentru atunci cand calatoreste in Romania, schimbarea abordarii si nivelului de intelegere si atitudine din partea autoritatilor publice locale, cand vine vorba despre a gandi si adopta o politica de turism locala proprie (cand vin turistii peste tine…esti fortat sa te transformi in gazda buna si sa te pregatesti pentru asta!), echilibrarea balantei intre „e mult mai frumos totul in Bulgaria!” si „Vedeti, copii, ce tara frumoasa avem?”, cresterea rezultatelor financiare ale operatorilor economici din turismul national, implicit cresterea incasarilor la bugetul statului, din taxe si impozite, salvarea business-urilor mici din turism, care riscau sa se inchida, salvarea business-urilor medii, care riscau indatorari la credite si insolvente, refacerea capacitatii si performantelor si eficientei angajatului intors din concediu (chiar daca a plecat „fortat” de tichetele care „trebuie” cheltuite in tara), reducerea consumului de medicamente (nu ne face vacanta sau concediul de recuperare, wellness&spa mai sanatosi?), trezirea constiintei de autoritate locala „receptoare” de turisti si vizitatori, ordonarea si perfectarea unui sistem care ajunge sa functioneze tot mai corect intre Turist posesor de tichete de vacanta – agentia de Turism – Hotelier/pensiune/vila/apartament de vacanta, lectii de geografie cu copii care sa ridice nerabdatori mana, la ora, ca sa dea cate 4-5 raspunsuri la intrebarea „Voi unde ati fost in vacanta cu parintii in vara asta, copii?”…si 90% dintre raspunsuri sa fie cu…”In Romania, tara mea!”….si acestea sunt numai cateva, dar printre argumentele deja convingatoare pentru ceea ce inseamna efectele, impactul si consecintele implementarii masurii Tichetelor de vacanta in Romania! Sper sa le fie clar, legiuitorilor si administratiei centrale ca nu avem decat sa continuam sa consolidam aceste rezultate. Nici nu voi crede daca aud cumva, in mediul politic, pareri, propuneri si idei impotriva. Altfel, le pun textul acesta ca mic manual despre turism, de la una ca mine, care a muncit pe branci, prin „transee”, alaturi de Herman Rosner, Adi Voican, Lucia Morariu si alti cativa, la vremea noastra de atunci, pentru aceste rezultate de care vorbim astazi si de care turismul romanesc avea si are atata nevoie.
Romania e frumoasa! Ne trebuie doar o politica de prioritati si strategie pe termen lung la nivel national, pentru turism. Si continuitate. Atat.

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here